Jól jársz, ha így keresel költöztetőt!

25 év tapasztalatával szeretnék segíteni Neked:
Akkor vágjunk bele! 1981-ig csak egy állami nagyvállalat volt. 1981-ben elindult a magánfuvarozás. Rendszerváltás: Szaknévsor, Aranyoldalak, Expressz újság, helyi lapok stb., így lehetett megjelenni a megrendelők számára. Mi tudjuk, ott voltunk.

Ma, szinte kizárólagos online tér:
Így találtál ránk Te is, kedves olvasó (aminek végtelenül örülök). Egyéb hirdetési lehetőség (Tv, plakát) egy költöztető cégnek hosszútávon megfizethetetlen. Tehát, marad az internet és a visszatérő ügyfelek, akik szerencsére 20 év távlatából is megkeresik cégünket.

Hogyan működik ez a világ?
Nincs visszaút! Szolgáltató és Megrendelő legfőképp ezen keresztül találhat egymásra. Ennek számtalan előnye és sok hátránya is van.

Előnye (számodra):
- rendkívül gyors, azonnal jöhetnek az ajánlatok
- pillanatok alatt összehasonlítható
- erős versenyre kényszeríti a költöztetőket
- ez árelőnyt is jelent

Hátránya (számunkra és számodra):
- a költöztető szektor nem fejtődik megfelelően és ez visszahat Rád is
- a hullámzó bevételekre nem könnyű egy magas színvonalon működő céget alapozni
- a honlap megtévesztő is lehet
- mindenki az elsőket keresi a listán

Akkor tessék, itt vannak az elsők: fizetett hirdetések
A keresőben ezek jelennek meg először. Bárki lehet első, ha megfizeti. Itt a fizetésen kívül nincs más kritérium. A költöztetést tegnap kezdte vagy csak a hétvégére próbál egy kis mellékest keresni, nem számít. Csak az olcsóságot kell hangsúlyozni és jöhetnek az ajánlatkérések. A költöztetés után viszont jöhetnek a bajok, a problémák és a tehetetlen düh. Érdemes meglátogatni egy-egy költözéshez kapcsolódó fórumot, véleményoldalt.

Optimalizált (organikus) lista:
Ha lejjebb gördítünk, jönnek a legjobban optimalizált cégek. Ennek a listának igazán nehéz az elejére kerülni. Minden költöztetőnek ez a célja (nekünk is). Van összefüggés a háttérben zajló informatikai tevékenység és a költöztető cég munkája között, de nem kizárólagos. Tudjuk, hogy a keresések 60-65%-a az első oldal, első 5-6 szolgáltatója felé irányul. A második oldalra a keresők kb. 20-25%-a látogat el. Ezért aki az első lap elején van, szintén sok ajánlatkérésre számíthat, így magasabb árat is megengedhet magának.

Azt javaslom, keress az első oldal második felében és a második oldal elején költöztetőt! Itt áll fenn az a helyzet, hogy éppen van megfelelő számú érdeklődő, de még minden ügyfél fontos.

Olyan költöztető céget válassz, aki:
- komplett, teljes körű szolgáltatást nyújt: szerel, csomagol, dobozt biztosít, országosan költöztet
- van kiegészítő szolgáltatása: leköti a mosógépet, leszereli a csillárt, karnist stb.
- több teherautóval rendelkezik: nagyobb cég, nagyobb biztonság
- a honlapon van pontos elérhetőség: valós telephely cím (Google térképen megtalálható), vonalas telefon, e-mail cím
- jól feltüntetett adószám, tehát számlaképes
- korrekt tarifatáblázat, amelyben a cég vállalja, hogy költsége is van a költöztetésnek: természetesen el akarja adni szolgáltatását, de a haszon érdekében nem lépi túl a tisztességes és etikus piaci magatartás kereteit
- dolgozzon állandó csapat: ne legyen csak aznapra összeszedett brigád
- ahol a vállalkozóval, tulajdonossal is tárgyalhatsz: aki legyen mindig elérhető, számon kérhető
- vállal személyes felmérést
- ahol a referencia nem azt jelenti, hogy egy nagynevű multinak vagy banknak egyszer elvittek 1 db. fotelt

Összességében szimpatikus egy cég, ha:
Elérhető, régóta működik, vállalja a költségeit, nagyobb kapacitásokkal rendelkezik, komplett szolgáltatást nyújt, konkrét személyhez köthető, kulturált az ügyfélkezelésben, etikus piaci magatartást tanúsít.

Számomra nem szimpatikus egy cég, ha:
- nincs pontos cím és elérhetőség
- nincsenek kiegészítő szolgáltatások
- gyanús-valótlan referenciákra hivatkozik
- irreálisan alábecsüli a feladatot
- csak az olcsóságot hangsúlyozza
- trükkösen taglalja a tarifát (pl.: csak a teherautó óradíját hirdeti meg, a rakodók költségét később adagolja be)
- nem számlaképes
- az ügyfélkezelés kulturálatlan
- a tulajdonossal nem lehet kapcsolatot teremteni (nyilván akkor sem, ha később szeretnéd)
- kizárólag fizetett hirdetésben jelenik meg

Nem javaslom azokat, akik:
- le akarják hengerelni ügyfeleiket
- kioktatják ügyfeleiket
- világot mentik meg (mert a költöztető nem multi, ehhez egyszerűen jelentéktelen)
Egy szolgáltató ebben a szakmában legyen készséges, udvarias és szorgalmas, egyszerű tarifával. Nem jó, ha csak az olcsóság fokozásában tűnnek ki vagy túl erősen kritizálják a konkurenciát. Ne gondold azt, hogy minden költöztető egyforma, csak az ár változik! Ha más terméknél vagy szolgáltatásnál elfogadjuk, hogy más ár más minőség, fogadjuk el, hogy részben így van ez a költöztetőknél is.

Javaslatom:
Kerüld a szélsőségeket! Ne válaszd a nagyon olcsót és a túl drágát sem. Középáron maximális szolgáltatás a nyerő. Csak annyit fizess, ami a Te érdekedet is szolgálja, de annyit fizess, így elkerülhetsz kellemetlen helyzeteket.

Nem szeretném azt mondani, hogy az előbb felsorolt elveknek könnyű megfelelni. Azt sem gondolom, hogy csak mi vagyunk az egyetlenek, akik ennek szellemében szolgáltatnak. A verseny lendületében nekünk is kihívást jelent e normák követése, de mindig erre törekszünk.

Hiszem, hogy jobban jársz, ha így keresel költöztetőt!