Költöztetést megrendelni sokféleképpen lehet. Például kissé felületesen, ekkor nem kellő részletességgel tájékoztatják egymást a felek. Ennek azonban vannak veszélyei: az elszállítandó mennyiség arányában bizony az ott töltött idő és az ár is változhat, ahhoz képest, amit lazán megbeszéltek. Ez csalódáshoz vezethet pro és kontra.
Költöztetést lehet bizalmatlanul is rendelni. Manapság, talán az elő-előforduló rossz tapasztalatok miatt, ez elég jellemző. Ilyenkor az óradíjat, a kilométerdíjat és az egész tarifát nagyon részletesen át kell beszélnünk. Többszöri visszakérdezésre kell számítanunk, mert a megrendelő, mondjuk ki ősszintén: egyszerűen bizalmatlan! Jogos, mert nem ismer minket és annyi mindent hall az ember túlszámlázásról, rejtett költségekről és megannyi kiszolgáltatott helyzetről. Sok ilyen történetet ismerünk magunk is. No, nem a konkurenciától, mert erről senki nem beszél, erről mindenki hallgat. Mint a magánéletben, ott sem teregeti ki senki a szennyest. Ezeket az eseteket különböző ügyfelektől tudjuk meg, akik esetenként elpanaszolják nekünk. A költöztetés megrendelésének azonban van egy másik, az előzőektől abszolút eltérő mondja is: Jöjjenek, csak ennyi, jöjjenek!! Számunkra ez a legkedvesebb. Ha az előző a bizalom deficit, akkor ez a maximális bizalom.
Jellemző beszélgetés:
Cseng a telefon.
- Jó napot XY vagyok, költöztetnek még?
- Jó napot, megvagyunk, nálunk minden a régi!
- Én már többször költöztem Önökkel, megvan a régi csapat?
- Meg, szívesen megyünk.
- Ez a dátum megfelel?
- Igen!
- Akkor jöjjenek, viszont hallásra!
- Várjon, talán még rémlik, de a címeket kérném újra.
- Ja, persze ……………, viszont hallásra.
Egy perc múlva a diszpécser telefonál:
- Bocsánat, hogy visszahívom, de a tarifát még nem egyeztettük.
- Ja, tényleg, de maguk jó áron dolgoznak és már háromszor is költöztettek.
- Azért szeretném elmondani.
- Ok.
- Alapdíj + óradíj …………….
- Ok elég, kb. mennyi a vége?
- Most mennyi a bútor, csomag, emelet?
- Kb. mint a múltkor.
- Akkor ennyi ………..
- Ok, a múltkor is ennyi volt.
És ez a megrendelő nem felületes, ő bízik bennünk, de annyira, hogy szinte mi erőltetjük, hallgassa meg már a tarifát. Számunkra ez a legnagyobb elismerés, ilyenkor a fuvarlevél szélére, az unalmas adatok mellé, mindig odakerül egy jelzés: V.I.P.